In totaal 58.057 panelen Succesvol geplaatste installaties
4
6
9
3

Vraag & antwoord

De Groene Zone Het lokale initiatief
van jouw gemeente

Vragen deelnemers aan het project

Wat valt er onder de garantieregeling?

Jouw gemeente neemt gedurende 15 jaar de verantwoordelijkheid voor het goed functioneren van jouw zonnepanelen. Om dit te kunnen garanderen heeft De Groene Zone garantiebepalingen vastgelegd die de Serviceprovider de volledige looptijd van de lening uitvoert. Deze garantiebepalingen omvatten:

  • Bij een storing, die effect heeft op het functioneren van het zonnestroomsysteem, direct een alarmmelding per SMS en e-mail;

  • Snelle hulp en storingsanalyse door een servicemedewerker;

  • Geen voorrij- en montagekosten voor het oplossen van een storing;

  • Geen (transport)kosten voor nieuwe onderdelen;

  • Bij verminderde opbrengst gaat de serviceprovider dit nakijken en een oplossing bieden;

  • Reiniging van de zonnepanelen (doorgaans om de 5 jaar);

  • 15 jaar garantie op de berekende opbrengst in kWh. Rekening houdend met een maximale degradatie van de panelen van 0.8% per jaar.

Na de periode van 15 jaar kan je ervoor kiezen om het onderhoudscontract te verlengen.

Ik wil mijn zonnepaneleninstallatie uitbreiden. Kan dat?

Wanneer je jouw bestaande installatie wilt uitbreiden met een klein aantal panelen (2 tot 3 panelen), dan moet dat door de Serviceprovider gebeuren. Dit in verband met de garantiebepalingen die met de Serviceprovider zijn afgesproken. Daarnaast zijn de volgende aspecten van belang:

  • De kosten van de aanleg van de extra panelen worden rechtstreeks met de Serviceprovider verrekend en dus niet opgenomen in de oorspronkelijke financiering;

  • De servicekosten worden op basis van het actueel geldende tarief vooraf met de Serviceprovider afgerekend, over de periode dat het servicecontract van de oorspronkelijke installatie nog geldend is.

Wanneer je een geheel nieuwe installatie wilt laten plaatsen, kan dat via de Serviceprovider. Maar je mag natuurlijk ook kiezen voor een andere partij.

In beide gevallen geldt dat de aanpassing of uitbreiding geheel buiten het oorspronkelijke contract om wordt gerealiseerd. Het oorspronkelijk contract blijft dus ongewijzigd, evenals de maandelijkse aflossing.

Wat gebeurt er als ik aan het project deelneem maar over bv. 10 jaar wil verhuizen? Treedt de nieuwe bewoner in dat geval in de rechten en plichten van de voormalige bewoner?

Bij de verkoop van de woning zijn er voor de deelnemende inwoner twee mogelijkheden:

  • Het contract (en/of de lening) in het kader van het project wordt één-op-één overgenomen door de nieuwe bewoner. Dit wil zeggen dat de lening met maandelijkse betalingen en onderhoud-servicecontract wordt overgenomen door de nieuwe eigenaar;

  • De lening wordt volledig afgelost door de verkoper in het persoonlijk portaal en het onderhoud-servicecontract wordt overgenomen door de nieuwe bewoner.

Neem in beide gevallen contact op met de serviceprovider om alles te regelen.

Extra of vervroegd aflossen in je persoonlijk portaal?

Extra aflossen kan op ieder moment met een minimaal bedrag van €250. Je maandbedrag gaat naar omlaag maar de looptijd van je contract blijft behouden.

Het is daarnaast ook mogelijk om de lening volledig af te lossen. Na volledig te hebben afgelost, zul je alleen nog jaarlijks, de onderhoud- servicekosten betalen. De resterende onderhoud- servicekosten van het contractjaar ten tijde van volledige aflossing zullen de eerst volgende incasso na volledige aflossing worden geïncasseerd. Daarna ontvang je hiervoor jaarlijks een automatische betaling/incasso.

De inloggegevens voor jouw persoonlijke portaal heb je na plaatsing van je zonnepanelen per mail ontvangen (controleer ook je spambox). Wanneer je deze mail niet terugvindt, kun je ook een wachtwoord reset aanvragen bij de Serviceprovider via info@degroenezone.nl. Of neem telefonisch contact op via het nummer +31 (0) 85 208 63 13.

Ik heb een probleem met mijn installatie. Hoe kan ik contact opnemen?

Er staat een team van zonnestroomadviseurs klaar om al jouw vragen te beantwoorden. De Groene Zone is telefonisch bereikbaar via +31 (0) 85 208 63 13 op maandag t/m donderdag van 08:00 - 16:30 en vrijdag van 08:00 - 14:30. Daarnaast kan je al jouw vragen stellen door een mail te sturen naar info@degroenezone.nl.

Voor verdere vragen kijk op https://gutami.com.

Voor verdere vragen

Er staat een team van zonnestroomadviseurs klaar om al jouw vragen te beantwoorden. De Groene Zone is telefonisch bereikbaar via +31 (0) 85 208 63 13 op maandag t/m donderdag van 08:00 - 16:30 en vrijdag van 08:00 - 14:30. Daarnaast kan je al jouw vragen stellen door een mail te sturen naar info@degroenezone.nl.

Voor verdere vragen kijk op https://gutami.com.